Caută
Sfaturi & Trucuri

Piața imobiliară prin ochii unui fotograf - un interviu cu Călin Stan

Pentru că feedbackul participanților la primul eveniment marca Wizmo a fost atât de pozitiv, ne-am propus să facem în așa fel încât informațiile valoroase oferite de speakeri să ajungă la „urechile” cât mai multor profesioniști din industria imobiliară. Călin Stan, fotograf cu o experiență de peste 13 ani, ne-a împărtășit o serie de tips & tricks care vin în ajutorul oricărui consultant imobiliar pentru a obține fotografii de calitate chiar cu smartphone-ul propriu.

1. Cum ți s-a părut atmosfera din cadrul primului eveniment Wizmo?

M-am bucurat să întâlnesc atât de mulți profesioniști din domeniul imobiliar care, sper eu, s-au bucurat la rândul lor să afle câte ceva despre fotografia imobiliară. Atmosfera mi s-a părut degajată, casual aș putea spune, iar interesul lor s-a văzut în sesiunea practică pe care am realizat-o după seminar și în care am răspuns la toate întrebările lor. 

2. Cum se vede piața imobiliară prin ochii unui fotograf?

Piața imobiliară prin ochii unui fotograf? Grea întrebare! Deși colaborez constant cu agenții imobiliare și dezvoltatori, eu nu am contact direct cu partea de marketing și vânzare. Ce observ eu însă, de la an la an, este un accent care se pune din ce în ce mai mult pe imagini de calitate, pe filme de prezentare bune. În definitiv, ca în orice alt domeniu, imaginea vinde. De aceea, mă bucur de câte ori am ocazia să colaborez cu un agent sau un dezvoltator care înțelege că a avea o imagine bună în piață îl avantajează în primul rand pe el; mai ales acum când suntem într-un mic "boom" imobiliar, iar oferte se găsesc pe toate drumurile.

3. Care crezi că sunt problemele cu care se confruntă profesioniștii din industria imobiliară? 

Industria imobiliară este foarte competitivă și de aceea, așa cum spuneam și mai sus, a avea o imagine bună în piață reprezintă poate mai mult de 50% din potențialul de vânzare al unui anunț. Profesioniștii din industria imobiliară ar trebui să înțelegă că, poate chiar mai mult decât prețul, imaginea este cea cu care clientul are prima dată contact când vede un anunț al unei proprietăți, iar a avea un set de fotografii de calitate, te ajută nu doar să ieși în evidență, dar și să ai o imagine profesională și de încredere, în fața clientului.

4. Ne place să credem că fiecare participant a aflat ceva nou pe parcursul evenimentului - inclusiv speakerii. Tu cu ce idee ai plecat acasă / la birou? 

Eu m-am bucurat să aflu că aproximativ jumătate din cei prezenți au spus că ei (sau agenția lor) colaborează punctual cu fotografi profesioniști pe anumite proiecte imobiliare. E excelent că se întâmplă asta, asta înseamnă că pun accentul pe calitate.

5. Având în vedere experiența ta, care sunt top 3 sfaturi pe care poți să le dai profesioniștilor din industria de real estate pentru a-și promova cât mai eficient proprietățile?

Având în vedere experiența mea în general (nu doar în fotografia imobiliară strict), spun și mă repet: imaginea de calitate vinde. Așadar, cel mai important sfat, din punctul meu de vedere, este să investească în imagini bune. A investi în imagini de calitate îi ajută nu doar să vândă mai mult și mai repede, dar și să își creeze o imagine proprie, a agenției, mai favorabilă: un anunț cu fotografii (și, mai nou, video) de calitate denotă profesionalism și generează încredere în fața clientului. 

6. Ce sugestii ai pentru îmbunătățirea evenimentelor noastre viitoare? 

M-aș bucura să văd cât mai multe astfel de inițiative, poate chiar și în diferite orașe din țară. Structura evenimentului a fost foarte faină, iar pentru workshopul foto aș pune ceva mai mult accent pe sesunea practică decât pe cea teoretică. 

7. Cum ar trebui realizate pozele pentru un anunț imobiliar de calitate?

Un anunț de calitate nu are nevoie de un număr foarte mare de fotografii, ci de imagini de calitate. Să fie clare, cu contrast bun, interioarele să fie cât mai luminoase (cu cât mai multă lumină naturală, pentru că acesta e un selling-point foarte bun în industria imobiliară), să fie imagini cu o compoziție corectă (astfel încât pereții încăperilor sau fațada clădirii să nu pară strâmbi, să nu pară ca și cum „stă sa pice" pe față sau pe spate - în cazul fotografiilor de exterior). Și, nu în ultimul rând, să fie fotografii cu încadrări dinamice (pe diagonala camerei, de exemplu), pentru a arăta dimensiunea interioarelor și încăperile cât mai mari și mai spațioase. Dacă respectivul spațiu are detalii de construcție sau arhitectură interesantă, e bine să avem în setul de imagini pentru anunț și câteva fotografii cu accent pe detalii, pentru a scoate în evidență particularitățile imobilului și elementele care îl diferențiază.

Nu uita: te invităm la primul nostru eveniment din Cluj-Napoca, ce va avea loc în data de 13.06.2018, la Hotel Hampton by Hilton (sala de conferințe de la parter), pentru a învăța cum să sporești performanțele portofoliului tău imobiliar alături de Wizmo. Acest eveniment își propune să aducă în prim plan oportunitățile pe care era digitală le oferă și, totodată, să ajute profesioniștii din domeniul imobiliar să învețe cum să profite de acestea. Locurile la eveniment sunt limitate!

Distribuie

Citește pe mail noutățile Wizmo!