Caută
Sfaturi & Trucuri

Specialiștii de marketing vs. Industria de real estate: un interviu cu Paul Smarandache

Pentru că feedbackul participanților la primul eveniment marca Wizmo a fost atât de pozitiv, ne-am propus să facem în așa fel încât informațiile valoroase oferite de speakeri să ajungă la „urechile” cât mai multor profesioniști din industria imobiliară. Paul Smarandache, Sales Manager în cadrul Search Ads, s-a alăturat discuțiilor noastre și a dezvăluit cele mai bune tips & tricks adunate din experiența sa de promovare a proprietăților imobiliare. Paul are la activ 8 ani de experiență în marketing online, peste 200 de site-uri construite și 30 de clienți din industria de real estate.

1. Cum ți s-a părut atmosfera din cadrul primului eveniment Wizmo? 

M-am simțit foarte bine la acest eveniment. Atmosfera a fost foarte degajată iar participanții comunicativi, ceea ce a permis ca pe lângă prezentarea mea, să avem discuții foarte productive legate de piața imobiliară și promovarea proprietăților în mediul online.  

2. Cum se vede piața imobiliară prin ochii unui marketer? 

Principalii jucători din piață au înțeles importanța promovării online, iar din strategiile lor nu lipsesc Google AdWords și Facebook Ads. Ba chiar mai mult, în ultimul timp aceștia alocă bugete din ce în ce mai mari în această direcție. Această abordare a dus și la o creștere a concurenței ce se reflectă în costuri mai mari per click și per lead, însă targetând eficient campaniile, se pot obține rezultate foarte bune. Pe de altă parte, sunt bucuros că majoritatea înțelege și importanța altor canale de promovare, atât a celor online cât și a celor offline, fără de care nu ar avea rezultatele dorite.

3. Care crezi că sunt problemele cu care se confruntă profesioniștii din industria imobiliară?  

Principalele probleme cu care se confruntă profesioniștii din piața imobiliară consider că sunt condițiile macroeconomice. S-a simțit o scădere a cererii încă din toamna anului trecut, de când ROBOR a început să crească. Ușoara scădere a cererii a pus o presiune suplimentară pe agențiile de marketing online, care sunt nevoite să fie din ce în ce mai inventive pentru a păstra un cost pe lead rezonabil.

4. Ne place să credem că fiecare participant a aflat ceva nou pe parcursul evenimentului - și asta include speakerii care ne-au fost alături. Tu cu ce idee ai plecat acasă / la birou? 

Am fost plăcut surprins să observ că cei mai mulți dintre cei prezenți erau familiarizați cu tool-urile de marketing online și chiar le foloseau. În altă ordine de idei, am aflat informații interesante și despre platforma Wizmo.ro. Iar asistând la prezentarea lui Călin Stan, am aflat câteva tips & tricks despre cum să faci poze reușite cu smartphone-ul, chiar și fără aparatură profesională.

5. Având în vedere experiența ta, care sunt top 3 sfaturi pe care poți să le dai profesioniștilor din industria de real estate pentru a-și promova cât mai eficient proprietățile? 

Din experiența acumulată în optimizarea campaniilor de promovare online a peste 30 de clienți din piața imobiliară, cred că cel mai bun sfat pe care pot să-l dau constă în stabilirea unei strategii clare de promovare, cu obiective bine definite și acțiuni specifice. Apoi, pe parcursul implementării și derulării acestei strategii, alt aspect de care trebuie ținut cont este tracking-ul campaniilor. Așadar, trebuie contorizate foarte clar toate campaniile de promovare, văzută sursa fiecărui lead și costul pentru acesta, astfel încât să se poată lua decizii corecte de optimizare și eficientizare.

6. Ce sugestii ai pentru îmbunătățirea evenimentelor noastre viitoare? 

Totul a decurs foarte bine. Locația a fost ok, prezentările de calitate, organizarea în regulă, și cel mai important, audiența a fost interesată și implicată în discuții. Aștept cu interes și alte astfel de evenimente din partea Wizmo.

7. Ce crezi că ar trebui să conțină în descriere un anunț imobiliar de calitate?

În primul rând, descrierea unei proprietăți trebuie să fie originală. Având în vedere importanța conținutului, este deosebit de important ca acesta să fie clar, ușor de citit și neaparat să conțină informații relevante legate de suprafață, compartimentare, finisaje, facilități, localizare și vecinătăți, preț și modalități de plată.

Nu uita: mai ai la dispoziție 2 zile să te înscrii pentru a participa la primul nostru eveniment din Cluj-Napoca, ce va avea loc în data de 13.06.2018, la Hotel Hampton by Hilton (sala de conferințe de la parter). Acest eveniment își propune să aducă în prim plan oportunitățile pe care era digitală le oferă și, totodată, să ajute profesioniștii din domeniul imobiliar să învețe cum să profite de acestea. Locurile la eveniment sunt limitate!

Distribuie

Citește pe mail noutățile Wizmo!