Caută
Sfaturi & Trucuri

Succesul unui business imobiliar în era digitală - un interviu cu Carmen Mihalca

Primul eveniment marca Wizmo din Cluj-Napoca a fost un real succes, iar faptul că a fost sold-out se datorează mai ales speakerilor care ne-au fost alături. Carmen Mihalca, managing partner în cadrul TouchTech, a împărtășit informații valoroase din experiența sa de aproape 17 ani. Împreună am reușit să descoasem ițele succesului unui business de imobiliare în era digitală.

1. Cum ți s-a părut atmosfera din cadrul primului eveniment Wizmo din Cluj-Napoca?

În primul rând aș vrea să vă mulțumesc pentru oportunitatea pe care mi-ați oferit-o, de a vorbi în fața specialiștilor imobiliari din Cluj despre munca pe care o desfășor cu drag și pasiune de aproape 17 ani. M-am bucurat să întâlnesc clienți și prieteni vechi din imobiliare și să cunosc oameni noi din branșă. Atmosfera a fost caldă și relaxantă. M-am simțit ca între prieteni, împărtășindu-le din experiența mea.

2. Cum se vede piața imobiliară prin ochii unui marketer? 

Domeniul imobiliar este un domeniu cu multe provocări, atât pentru agenții și portaluri imobiliare, cât și pentru specialiștii în IT sau marketeri.
Am intrat în lumea imobiliarelor în anul 2001, când am lucrat într-o agenție imobiliară și apoi am implementat primul soft de management al ofertelor imobiliare din Cluj Napoca. La momentul respectiv, nu mă gândeam că o să mă dezvolt în direcții complementare programării și că o să râmân conectată la această nișă, totuși. De formare sunt programator web. Însă, dorința de a satiface doleanțele clienților mei - agenții și portaluri imobiliare - m-a îndreptat să mă specializez și pe SEO și promovare online. Totul a venit natural și firesc și, poate că îmi este mult mai ușor să înțeleg cum funcționează algoritmii motoarelor de căutare, cum se face targetarea și care este tehnologia care vine în ajutor pentru a atrage clientul ideal. Îmi plac provocările. Iar piața imobiliară îți oferă suficiente motive să o consideri provocatoare și incitantă.

3. Care crezi că sunt problemele cu care se confruntă profesioniștii din industria imobiliară?

Timpul și timpurile în care trăim. Dar, atunci când învață că perseverența este calea spre succes, cred că reușesc să depășească problemele de ordin economic, financiar sau tehnologic.

4. Vrem să credem că fiecare participant a aflat ceva nou pe parcursul evenimentului - inclusiv tu și Radu :) Cu ce idee ai plecat acasă / la birou?

“O fotografie face cât o mie de cuvinte iar o mie de cuvinte îți pot aduce un client în agenție”.
Mă încântă evenimentele în care există o doză oricât de mică de practică. Iar, workshopul ad-hoc organizat de Radu Sălcudean despre tehnicile foto în fotografia imobiliară m-a făcut să cred că o fotografie bună și o descriere completă și complexă a imobilului oferit spre tranzacționare pot convinge vizitatorul site-ului să se transforme în  client.

5. Având în vedere experiența ta, care sunt top 3 sfaturi pe care poți să le dai profesioniștilor din industria de real estate pentru a-și promova cât mai eficient proprietățile.

  • Fiți creativi și diferențiați-vă! În online nu există eșec, ci doar lipsă de creativitate.
  • Stabiliți un buget de reclamă, măsurați performanțele lor și reîncercați.
  • Creați emoție în descrierile proprietăților și educați-vă permanent clienții.

6. Ce crezi că ar trebui să conțină în descriere un anunț imobiliar de calitate?

Scopul unui anunț imobiliar trebuie să fie acela de a crea dorință. Un anunț fad, în care se enumeră sec dotările și finisajele unui imobil, nu generează dorința de a vedea imobilul respectiv. Deci, un anunț imobiliar ideal ar trebui să creeze în primul rând emoție.

Dacă ți-a plăcut acest articol, îți recomandăm o extra-doză de marketing: citește interviul cu Paul Smarandache, Sales Manager în cadrul Search Ads (agenție de marketing digital). Iar ca să schimbi puțin peisajul vizual, află cum se vede piața imobiliară prin ochii unui fotograf.

Distribuie

Citește pe mail noutățile Wizmo!