Caută
#CuNoiAcasă

#CuNoiAcasă la HaHaHa Production

Te-ai gândit vreodată cum arată locul în care artiști precum Smiley, Feli sau Sore își dau frâu liber ideilor pentru a crea hiturile cu care ne încântă zi de zi? Astăzi, te invităm #CuNoiAcasă la HaHaHa Production și îți garantăm că Filip Maria, managerul casei de producție, ne-a răspuns la toate curiozitățile legate de acest loc în care se nasc piesele pe care le ascultăm zilnic pe repeat, dar și hub-ul în care s-au dezvoltat mulți dintre cei mai îndrăgiți artiști din România. Hai cu noi, o să-ți placă! :D  

Ȋnainte de a ne spune povestea studioului vostru creativ, spune-ne, pe scurt, cȃteva cuvinte despre HaHaHa Production. Când și de unde a pornit povestea voastră?

HaHaHa Production a început din pasiune, un proiect pornit de Smiley împreună cu câțiva prieteni, între care se aflau: Alex Velea, Don Baxter, Șerban Cazan, etc. Cu toții își doreau să aibă un loc în care să își pună în aplicare ideile muzicale, să lucreze fără constrângeri, să facă mai mult decât doar să creeze muzică, asupra căreia apoi nu mai aveau niciun fel de control.

 Acesta a fost motorul care a dus la dezvoltarea HaHaHa Production. Și așa au luat naștere departamentul de Management, departamentul de PR, de Marketing, de Online marketing. Ele sună ca niște departamente, dar, de fapt, la început fiecare om avea departamentul lui. Ne doream cu toții să obținem mai mult de la muzica HaHaHa Production, să o promovăm mai bine, să le dăm o mână de ajutor și caselor de discuri din România, să dezvoltăm artiști de la zero. 

Astăzi, HaHaHa Production este unul dintre cele mai influente label-uri independente din România și, totodată, un brand important pe piața muzicală internațională. Cel puțin 25% din Top 100 cele mai populare piese românești poartă semnătura HaHaHa Production. Smiley, Feli, Sore, Cabron, Paul Damixie sunt doar câțiva dintre artiștii noștri cei mai cunoscuți.

Cȃnd ați ȋnceput să căutați spațiul în care se regăsește acum HaHaHa Production? Care au fost principalele criterii pe care le-ați avut ȋn vedere în alegerea spațiului și cum a decurs procesul de căutare?

Am început să căutăm spațiul pentru HaHaHa Production atunci când ne-am mărit echipa. A fost un demers natural pentru că în vechiul spațiu nu aveam cum să ne mai dezvoltăm. Am ales Faur pentru că suntem niște oameni foarte gălăgioși, avem studiouri de producție, iar între orele 9:00 și 18:00 nu prea puteam să facem zgomot în nicio altă clădire. Faur este o fabrică ce zumzăie toată ziua și a venit ca o mănușă pentru noi în alegerea spațiului. În plus, avem locuri de parcare nelimitate.

Ce contează atunci când îți cauți un spațiu pentru un studio de înregistrări și cât de dificil/ușor a fost să-l găsiți în București?

Contează foarte mult câte studiouri vrei să dezvolți în spațiul respectiv. Dacă ai nevoie de un singur studio, e foarte simplu să închiriezi o casă într-o zonă apropiată de centru. E facil și pentru oameni să ajungă la tine. Totuși, pentru mai multe studiouri, cum se întâmplă în cazul nostru, ai nevoie de mai mult decât o casă. Când ne-am apucat să căutăm spațiul nu aveam prea multe opțiuni, așa că ne-a fost ușor să alegem. A contat și faptul că este aproape de metrou și tramvai și se poate ajunge cu ușurință, în cazul în care nu ai o mașină. Singurul downside este că Faur e destul de departe de centrul orașului și de punctele de interes. 

Cum ați găsit acest spațiu – ați apelat la un agent imobiliar sau mai degrabă la platformele online de listări?

Spațiul l-am găsit printr-un prieten de-ai lui Smiley si lucrurile s-au desfășurat mai degrabă din vorbă în vorbă, fără a apela la vreo platformă.

Care au fost principalele motive pentru care ai considerat că acest spațiu rezonează cu identitatea voastră?

Noi suntem mai urbani, mai dinamici, majoritatea suntem tineri, ne plac spațiile cool, fain amenajate, unde îți poți lăsa creativitatea să zburde în orice direcție, împrejurare, moment, fără a fi contrâns de limitările pe care le-ar putea impune anumite spații de birouri sau clădiri, unde nu poți interveni la capitolul design și program.

Câți membri are familia HaHaHa Production și care este suprafața „locuinței” voastre?

Spațiul în care „locuim” acum are 420 mp. Aici sunt zi de zi cei 25 de angajați ai HaHaHa Production, la care se adaugă colaboratorii și artiștii noștri pe care îi vedem aproape zilnic pentru că vin fie să înregistreze o piesă, fie pentru o sesiune de scriere sau un interviu. 

Dacă ar fi să caracterizezi în 3 cuvinte cheie studioul HaHaHa Production, care ar fi acestea?

Creativitate, 24/7, excelență.

Cȃt de repede a decurs partea de amenajare și decor?

Într-o primă fază am avut închiriați 300 de mp și aceea este și partea în care am amenajat studiourile. Amenajarea completă a acestora a durat cam cinci luni. Ulterior, am închiriat încă 120 de mp, alipiți spațiului inițial, destinați zonei de birouri. Aceștia au fost amenjați cam într-o lună și jumătate. În timp, întregul spațiu a suferit modificări, reamenjări, redesign.

Ați apelat la un specialist în design interior sau este doar viziunea voastră?

Pentru partea de studiouri am apelat la designeri. Viziunea a plecat de la noi. Designerii au preluat mood-urile date de noi și le-au adaptat spațiului. În ceea ce privește partea de birouri, a fost mai mult o muncă colectivă: designer și echipa HaHaHa Production.

Cum ați gȃndit și ȋmpărțit spațiul astfel încât să acopere toate nevoile unui business din industria muzicală?

Inițial, spațiul a fost adaptat nevoilor de core business - producția muzicală, totul s-a concentrat în jurul studiourilor de producție și mai puțin pe partea de birouri. Ulterior, când echipa a devenit mai mare, ne-am concentrat și pe partea de birouri și am adaptat spații pentru management, publishing, licensing, administrativ, spații delimitate pe departamente.

Care sunt cele mai importante camere din studioul HaHaHa Production? Ni le poți prezenta?

Cele mai importante camere sunt studiourile. De acolo pleacă tot ceea ce avem de făcut zilnic. Avem cinci studiouri în prezent, cinci camere magice unde se întâmplă cea mai frumoasă parte a activității HaHaHa Production. Fiecare studio este adaptat nevoilor producătorilor care lucrează în ele, toate fiind dotate cu echipamente profesionale. De acolo se aud zilnic reacțiile cele mai nebune, când se compune un beat tare sau o piesă foarte bună, și tot acolo ne adunăm cu toții să facem audiții de piese pentru artiști sau să vedem forma finală a clipurilor pe care urmează să le lansăm. Studiourile sunt poziționate în mijlocul spațiului, sunt cumva punctul de întâlnire pentru toată lumea.

Care este flow-ul de colaborare cu artiștii într-o casă de producție? Ne poți descrie o zi obișnuită de muncă la studioul HaHaHa?

În mare parte, totul se desfășoară conform unui program, pe studiouri. Artiștii vin la studio în funcție de lucurile pe care le au de făcut în ziua respectivă: fie pentru o sesiune de scriere, fie să termine o piesă alături de un producător sau doar să o înregistreze. Uneori se întâmplă și partea aceea mai nebună, în care ne trezim cu cineva la ușă, îi deschidem și sigur se găsește un producător care să intre în vibe-ul artistului și la final iese o piesă foarte mișto. Dar asta se întâmplă mai rar, pentru că am ales să eficientizăm și partea asta de producție muzicală, în sensul de a avea în linii mari un program zilnic. Dacă avem o lansare, o parte din munca importantă trece dincolo de studiouri, se mută la echipa de management, care pune la cale, împreună cu artistul, o strategie de comunicare și promovare a respectivei piese, se consultă, fac tot felul de materiale pe care urmează să le distribuie în social media, către presă etc.

Ce recomandări ai pentru cei care își caută un spațiu în care să-și desfășoare activitatea muzicală?

Cred că atunci când alegem și amenajăm un spațiul destinat producției muzicale trebuie să ne propunem să creăm acel loc care ne gâdilă creativitatea, care ne stimulează să petrecem cât mai mult timp acolo unde poate viața să ne îndrume profesional: producție muzicală sau compoziție. În plus, trebuie să ne gândim foarte bine la toate funcționalitățile spațiului înainte de a ne apuca să îl amenajăm pentru că nu vrem să avem costuri duble doar pentru că nu ne-am gândit unde ar trebui să stea aparatura de studio, unde am vrea să avem zona de relaxare, zona de primire, etc. Trebuie să fie un echilibru la final: să obținem un spațiu bine organizat, funcțional, dar care să ne dea un vibe bun, creativ.  

Cum ți s-a părut vizita noastră de astăzi? Dacă ai și tu o poveste de spus despre casa sau biroul tău, scrie-ne câteva rânduri pe marketing@wizmo.ro și trimite-ne o serie de fotografii reprezentantive din spațiul tău pe care să le publicăm pe blogul nostru pentru a inspira cât mai mulți români aflați în căutare de idei creative!

Distribuie

Citește pe mail noutățile Wizmo!