Caută

Tendințe

 

Cum să-ți vinzi apartamentul: 5 ponturi pentru vânzătorii persoană fizică

31/07/2016

Te-ai decis să-ți vinzi locuința, dar nu știi de unde să începi. Nu trebuie să-ți faci griji, te putem ajuta noi cu câteva indicații, iar tu te asiguri că lucrurile au cea mai bună desfășurare posibilă.

1. Arată-le tuturor că tu ești proprietarul

Dacă știi cu siguranță că vrei să faci vânzarea pe cont propriu, anunțul tău ar trebui să indice în cel mai clar mod posibil că tu ești proprietarul. O practică obișnuită în acest sens este indicarea faptului că ești proprietar în titlul anunțului, prin folosirea notației ”PF” – care, în traducere liberă, se referă la proprietarul real (persoană fizică).

Totodată, în descrierea proprietății, poți specifica faptul că nu dorești să primești apeluri de la agenți imobiliari. O parte dintre ei vor încerca, ce-i drept, dar cei mai mulți vor înțelege și îți vor respecta dorința.

Dacă nu dorești să te trezească cineva la orice oră în orice moment al nopții cu întrebări referitoare la anunțul tău, ar fi indicat să menționezi un interval orar potrivit pentru tine.

2. Gândește în avans

Pentru a avea un pic de control asupra modului în care promovezi imobilul, poți să începi să răsfoiești anunțurile persoanelor care caută un apartament ca al tău.

Încearcă să nu interpretezi ca atare detaliile date de cumpărători și să acorzi o flexibilitate mai mare în specificațiile tale. De exemplu, dacă te-ai gândit deja la un preț, anunțul tău poate să vizeze persoane care au căutat proprietăți într-un interval de ±15% față de ceea ce ți-ai propus. În funcție de cât de bine te pricepi la negocieri, vei obține prețul dorit.

Un alt mod de a face acest lucru este să pui prețul deoparte, pentru moment, și să afli care sunt specificațiile pe care potențialii cumpărători le caută. Dacă ai un balcon deschis sau o terasă, ai putea să începi de aici. Filtrează după preț și ți se va afișa lista cu potențialii tăi clienți.

3. Nu încerca să induci lumea în eroare

Oricare ar fi modul în care găsești cumpărători, reține acest lucru deosebit de important: nu încerca să exagerezi în descrierea proprietății! Când spunem asta, nu ne referim doar la preț, ci și la modul în care arată locuința ta, dar și la potențialul acesteia.

Chiar dacă tu îi vei face descrierea perfectă, în momentul în care vor veni în vizită, oamenii vor descoperi cu siguranță defectele sale. Bineînțeles, acest lucru este de așteptat, deoarece ei caută motive care să justifice o scădere în prețul de vânzare.

Știi foarte bine care sunt motivele care te-au determinat să te muți, iar dacă acestea au legătură cu proprietatea în sine, sau cu cartierul în care se află, potențialii cumpărători vor simți acest lucru imediat.
Nu este nevoie să începi cu părțile negative, încearcă însă să dai dovadă de transparență și sinceritate.

4. Programează vizionările

Desigur, vrei ca apartamentul tău să fie vizitat de cât mai multe persoane. Dar, în același timp, nu prea multe. Nu pe tot parcursul zilei. Nu în fiecare zi.
Prin urmare, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să te joci de-a doctorul: programează vizitele. Știi exact care este cel mai bun interval orar pentru tine, notează-l și fă rezervările.

Atunci când vei decide cât timp vrei să aloci acestei activități, nu uita de faptul că vei purta aceeași discuție (mai mult sau mai puțin) cu toată lumea.

La început, vei avea mai multe vizionări și vei petrece mai puțin de 10 minute la fiecare, dar, odată cu trecerea timpului și pe măsură ce te apropii de vânzare, vei avea un număr mai mic de oferte și vei petrece aproape o oră cu fiecare.

În cazul în care te-ai mutat deja și a trecut ceva timp de atunci, ai putea să îți rogi un vecin să te ajute și să primească oamenii în locuința ta, iar tu ai putea să negociezi cu ei prin telefon. Strategia ”programărilor” se aplică și în cazul acesta, mai ales dacă vrei să rămâi în relații bune cu vecinii tăi.

5. Asigură-te că nu mai primești apeluri după vânzare

În cazul în care ai mai vândut lucruri online, probabil că știi deja că vei primi apeluri chiar și la câteva săptămâni după ce obiectul respectiv a fost vândut.
Acest lucru se aplică și la piața imobiliară. Te vor suna tot felul de persoane, agenți, foști vecini, ca să te întrebe despre locuința ta, pe care au văzut-o pe o pagină web.

Există două modalități simple de a evita acest lucru:
A. Poți cumpăra o cartelă PrePaid pentru telefon
B. Poți face o listă cu paginile pe care pui anunțuri și, astfel, le poți scoate după ce ai făcut vânzarea

Cu siguranță, prima opțiune este mai rapidă și mai ușoară, mai ales dacă ai un telefon dual-SIM. Este destul de simplu: faci publicarea specificând numărul PrePaid, oamenii te vor suna pe acel număr, iar după ce ai făcut vânzarea renunți la el.

Cu toate acestea, considerăm a fi bună practică și încurajăm orice vânzător să țină o evidență a paginilor pe care a pus anunțuri și să le șteargă pe rând după ce nu mai are nevoie de ele. Faptul că, la un moment dat, tu vei fi cumpărătorul care va încerca să sune la numere care nu sunt disponibile ar trebui să fie un argument suficient de puternic pentru cea de-a doua opțiune.

6. Fii schimbarea pe care vrei să o vezi pe piața imobiliară

Noi, cei de la Wizmo, credem într-o piață imobiliară curată, care nu induce în eroare. O lume în care cumpărătorii și agențiile actualizează anunțurile și le scot imediat ce nu mai sunt de actualitate.
Sperăm să vedem cumpărători fericiți care vorbesc într-un mod pozitiv despre anunțurile imobiliare publicate pe Internet.
Te invităm să contribui la o îmbunătățire a imaginii pieței!

Citește pe mail noutățile Wizmo!