Caută

Sfaturi & Trucuri

 

Sfaturile Wizmo.ro: Cum să îți fotografiezi casa pentru a o vinde mai ușor

24/09/2016

De foarte multe ori, încercările de a vinde o locuință prin intermediul unui anunț online sunt îngreunate chiar de fotografiile nereușite, realizate în mod superficial.

Unul dintre principalele motive pentru care fotografiile influențează comportamentul de cumpărare al consumatorilor este efectul de poveste, care nu poate fi obținut printr-o simplă descriere a produsului respectiv. Imaginile au capacitatea de a construi sentimentul de încredere pe principiul transparenței. Astfel, consumatorul începe să experimenteze produsul de la primul contact vizual cu acesta și să încadreze deja proiecția sa în propriul stilul de viață. Iar când se întâmplă acest lucru, apare și dorința clară de cumpărare.

”Imaginile online au în general un impact extrem de puternic în comportamentul de achiziție al consumatorilor de astăzi, deoarece le permit un prim și valoros contact cu produsul pe care intenționează să îl achiziționeze. Pe piața anunțurilor imobiliare, această realitate este și mai pregnantă. Multe apartamente și case cu potențial și cu un preț corect rămân doar niște simple anunțuri, pentru că potențialii cumpărători nu au fost convinși să le vizioneze. În acest caz, prima impresie este crucială”, a declarat Cosmina Mușeat, Business Development, Wizmo.ro.

Cum poate fi câștigat interesul celor care caută o nouă locuință? Cheia stă în compoziția imaginii. Cei care vor să își vândă locuința ar trebui să își acorde timpul necesar pentru a compune un cadru care să le pună în valoare casa. Astfel, spațiul trebuie pregătit pentru o ședință foto, eliminându-se obiectele prea personale.

În schimb, pot fi amplasate discret anumite obiecte care să contribuie în mod creativ la povestea acelui spațiu, precum jucării de lemn realizate artizanal, o bicicletă care poate fi zărita pe hol sau pick-up-ul vechi, plin de farmec. De asemenea, pe masă poate fi un pahar cu vin roșu, alături de o carte. Astfel, și aici este valabil principiul simplității. Cu cât o cameră este mai ”eliberată” de obiecte precum ghivece cu flori, stive de reviste, perne decorative, cu atât efectul de aerisit, primitor este mai puternic.

Cele mai bune fotografii explorează modul în care interacționează spațiile și materialele din interior. De aceea, ele trebuie prezentate într-o anumită logică a distribuției spatiului, astfel încât potențialii cumpărători să poată să își realizeze o hartă mentală a spațiului și a tridimensionalității acestuia.

”Pentru un rezultat cât mai relevant, trebuie realizate imagini din holuri, cu ușile deschise pentru ca elementele de mobilier care se văd în camerele învecinate să poată fi recunoscute în fotografiile de prezentare a respectivelor spații, contribuind la o mai bună înțelegere a ansamblului. O idee bună este să prezentați succesiv imagini în tandem, realizate din unghiuri opuse ale aceleiași încăperi”, explică Radu Sălcudean, fotograf profesionist, reprezentant al Asociației de fotografie Ciorchin.

Un efect suplimentar al acestei modalități de a realiza fotografiile, prin marcarea unei anumite zone din casă cu ajutorul cadrului oferit de ușile interioare, este crearea unei perspective calde, familiare, care va atrage interesul privitorilor. Și, pentru un efect geometric, este recomandat ca liniile ușilor, ferestrelor și pereților să fie drepte.

”Liniile pot fi folosite pentru a atrage privirea spre zone de interes. Spre exemplu, marginea covorului poate conduce privirea spre șemineu, iar muchia blatului din bucătărie ne poate ghida spre ieșirea pe terasă. De aceea, nu uitați să țineți aparatul drept și paralel cu elementele verticale fotografiate, precum muchiile pereților sau a mobilierului”, subliniază Radu Sălcudean.

Un secret al fotografilor specializați în interioare este realizarea fotografiilor de la o înălțime joasă, cam de la 1 metru de podea. Atunci când camera foto ”lucrează” mai jos de nivelul ochilor, fotografiile vor arăta precum cele din revistele de arhitectură și design interior. Este important în acest sens și realizarea imaginilor cu deschideri largi ale obiectivului, fără folosirea zoom-ului digital.

Pentru a nu obține o imagine distorsionată, trebuie evitată amplasarea elementelor mari de mobilier în prim plan. În plus, este recomandată așezarea acestora în așa fel încât întregul ansamblu să arate bine din punctul de vedere al perspectivei și nu al funcționalității cotidiene a acestora. De asemenea, imaginea nu trebuie să surprindă toate piesele de mobilier în intregime. Nu este nevoie, spre exemplu, să apară tot patul din dormitor în fotografie, pentru a înțelege locul său în camera respectivă.

”Fotografiile vor spune o poveste dacă detaliile sunt încadrate într-o compoziție armonioasă care va sublinia personalitatea întregii locuințe. Evitați astfel amplasarea în centrul imaginii a unui element vizual extrem de puternic și nu uitați că ochiul este atras întotdeauna de punctul cel mai luminos al cadrului”, mai spune Radu Sălcudean.

În cazul celor care au o casă, fotografia ar trebui făcută de la depărtare, pentru a încadra casa într-un ansamblu în care să fie prezent și grădina, iar momentul fotografierii trebuie ales cu atenție. Astfel, cele mai potrivite ore sunt prima jumătate de oră după răsăritul soarelul, când încă nu cad umbre puternice pe fațade sau pe spațiul de lângă casă, și primele 10-30 de minute după apusul soarelui, în funcție de anotimp. Pentru un efect maxim, e important ca toate luminile din casă să fie aprinse. În acest fel, accentul va fi pus pe interiorul casei, conferindu-i un aer cald, confortabil.

Pentru fotografii cât mai reușite, este recomandată folosirea unui trepied. Acesta ne obligă practic să fim mult mai riguroși în alegerea compoziției, oferind posibilitatea de a realiza panorame sau imagini HDR [high dinamic range], astfel încat zonele luminoase să nu apară supra-expuse, iar în zonele umbrite să se regăsească detalii. În plus, acest dispozitiv permite repoziționarea foarte ușor a unghiului de fotografiat și adăugarea sau eliminarea din cadru a anumitor elemente, printr-o simplă privire în obiectiv, până la găsirea compoziției perfecte.

”În final, setul de imagini de prezentare a unei proprietăți trebuie să conțină cadre largi care dezvăluie spațialitatea, cadre cu elemente de trecere pentru o bună percepție a hărții, detalii de materialități și finisaje spectaculoase, imagini de ansamblu a clădirii și priveliștea de pe terase, precum și spațiile adiacente. Toate acestea, împreună, trebuie să transmtă o stare, cu care potențialii cumpărători să se identifice”, concluzionează Radu Sălcudean.

Citește pe mail noutățile Wizmo!